Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

47 år idag...

Av Roger J - 3 februari 2009 17:34

 Bilden föreställer # 47 Ursae Majoris System


Jag förstår egentligen inte att det redan gått så många år som 47 år, sedan jag kom till världen....


För inte så väldigt många år sedan..eller förresten, det är nog en jäkla massa år sedan jag satt där i en källarlokal på våxnäs...  troligen var det 1978 eller 1979. Jag och en hel bunt med smågansters och den rockgrupp som egentligen hade tillträdet till lokalen. Vi satt där o häckade som vanligt och en mycket konstig och bizzar tanke slog klorna i mitt sinne.


Tanken var, och jag har aldrig glömt den: - "Eftersom jag inte kommer att bli äldre än 30 år är det lika bra å köra racet fullt ut utan att tveka"....  (to run thrue life whitout any hesitation). Så det blev så under många år, jag levde som att jag verkligen inte skulle bli äldre än 30 år.


Jag kan idag inte förstå eller förklara de mekanismer som ligger bakom en sådan tanke. Jag inte heller förstå eller ens förklara för mig själv på något som helst sätt, hur jag kunde ta ett sådant bizzart beslut och dessutom började leva som om det vore lika sant som att vi alla en dag ska dö... Som en egen spådom som jag av någon märklig orsak verkligen trodde på.... Jag som inte ens tror på sådana saker som spådomar, tarotkort eller ens astrologi. Tydligen så finns det, eller mer rätt... fanns det någon slags övertygelse om att jag skulle få rätt.


Så för att förstå att jag har lyckats bli såhär "medelålders" är lite svårt... För jag har ännu inte lyckats förstå hur jag kunde bli 31 år...  lika lite kan jag greppa denna dagen.


Det som är svårast att förlåta mig själv för. är att jag slängde bort så många år på ingenting, eller... nästan ingenting iaf. Det enda jag har kvar efter alla år är en förståelse för varför vi människor är som vi är. Att förstå sammanhanget vi alla ingår i är en ganska tung tanke att bära men jag tycker att den blir lättare för varje år som går. Om du inte förstår hur och vad jag menar tänker jag inte heller förklara det, för det går inte. Du måste förstå rent intuitivt för att greppa förståelsen av vad du nyss läste, men ge inte upp, vinsten är så stor när förståelsen väl kommer...


Jag har ännu inte gett upp hoppet om ett riktigt liv även det kommer sent i livstiden, bättre sent än aldrig....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Roger J - 18 augusti 2009 02:37

Ja när livet överraskar så kan vad som helst hända,och det är väl egentligen det enda jag behöver skriva. Ja att det som drabbade mig var Lisa och hon drabbar mig och överraskar mig varje vaken sekund......

Av Roger J - 17 augusti 2009 12:14

Sedan maj månad har jag inte haft anledning att skriva överhuvudtaget. Eftersom jag börjde med denna blogg/dagbog/gnällverkstad för att mitt liv var så... ja tomt. Hade ingenting att satsa mot, inget mål överhuvudtaget mot någonting... jag hade sluta...

Av Roger J - 4 april 2009 22:57

För inte allt för länge sedan (vill jag iaf inbilla mig), satt jag ibland och gjorde till ytan sett, enkla blandat o bandat som det kallades. Ett kassettband med musikutsnitt över vad man antingen gillade själv, som någon annan gillade mer eller som ...

Av Roger J - 4 april 2009 13:57

DENNA ARTIKEL ÄR KOPIERAD OCH EJ REDIGERAD EFTER HÄMTNING FRÅN  http://dennisjohansson75.webblogg.se/  .  HÄMTNINGEN AV ARTIKELN ÄR SKEDD PÅ http://dennisjohansson75.webblogg.se/ ÖNSKAN OCH TILLSTÅND FÖR PUBLICERING PÅ ANNAN PLATS ÄR DÄRMED GIVET. ...

Av Roger J - 8 mars 2009 11:35

En historia som likt så många andra historier avspeglar det tyranniska beteendet i olika religioner rullas nu upp för omvärlden, en omvärld som nätt o jämt noterar denna händelse i små tidningsnotiser det sinnessjuka som sker runt oss i varje sekund ...

Presentation

Omröstning

Tror du att PIRATPARTIET har någon chans i riksdagsvalet?
 JA
 NEJ
 VET EJ
 Bryr mig inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards