Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Snön den bara faller ner...

Av Roger J - 17 november 2008 02:12

...på marken för att försvinna med dess syfte att vara en kristallfdormad molekylsamling av vatten, för att bli en vattenpöl  istället..


Det snöade i Strängnäs igår, söndagen alltså, vilket stämde humöret i moll. Allt blev tyngre, blötare, gråare, tråkigare och så inihelvete mycket krångligare. För att spara på utgifterna cyklar jag oftast till "citytorget" för att handla. Det gör att jag varje dag, ja nästan varje dag iaf, har blivit våt och riktigt kall för nå'n måste ju åka och handla.


Samtidigt så är ju mina cykelturer så viktiga för mig, de är ju den enda motion jag gör, så oftast gör det inget att jag måste ge mig ut typ..halv sju en tisdakväll, det blåser o regnar..dålig belysning på cykeln äre också...för å fixa en liter mjölk...eller nå't liknande. Trots detta, tycker jag att det är "kul" att ge mig iväg. Än så länge orkar jag att dra mig i håret!


Under tisdagen måste jag fixa mina bromsar, detta då jag nu för tredje kvällen i rad, varit på väg att smälla med andra cyklister och bilar. I lördags cyklade jag rakt på en tjej. Som tur var kunde jag ta upp större delen av energin via min högra axel så hon klarade sig helskinnad undan från den smällen.


Det var väl bådas fel. Hon cyklade på fel sida om vägen och jag hade inget cykelljus. Jag var även ouppmärksam eftersom jag var långt borta i mina tankar, ända bort på tidigt 90 tal...och lyssnade på SADE...mmmmm...Den donnan kunde sjunga asså... 


Så på tisdag ska jag ta o skaffa nya batterier och ladda dem så jag får ljus igen. Jag har ju ewn bra cykellampa, det är bara det att de laddbara batterierna är helt slut och tar inte emot uppladdning längre. De har ju ändå funkat i 3 år helt felfritt, så dem ska jag inte klaga på.


Nu när jag skrev tre år slog det mig att jag faktiskt har bott i Strängnäs i snart 3 år, fan vad tiden flyger iväg.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Roger J - 18 augusti 2009 02:37

Ja när livet överraskar så kan vad som helst hända,och det är väl egentligen det enda jag behöver skriva. Ja att det som drabbade mig var Lisa och hon drabbar mig och överraskar mig varje vaken sekund......

Av Roger J - 17 augusti 2009 12:14

Sedan maj månad har jag inte haft anledning att skriva överhuvudtaget. Eftersom jag börjde med denna blogg/dagbog/gnällverkstad för att mitt liv var så... ja tomt. Hade ingenting att satsa mot, inget mål överhuvudtaget mot någonting... jag hade sluta...

Av Roger J - 4 april 2009 22:57

För inte allt för länge sedan (vill jag iaf inbilla mig), satt jag ibland och gjorde till ytan sett, enkla blandat o bandat som det kallades. Ett kassettband med musikutsnitt över vad man antingen gillade själv, som någon annan gillade mer eller som ...

Av Roger J - 4 april 2009 13:57

DENNA ARTIKEL ÄR KOPIERAD OCH EJ REDIGERAD EFTER HÄMTNING FRÅN  http://dennisjohansson75.webblogg.se/  .  HÄMTNINGEN AV ARTIKELN ÄR SKEDD PÅ http://dennisjohansson75.webblogg.se/ ÖNSKAN OCH TILLSTÅND FÖR PUBLICERING PÅ ANNAN PLATS ÄR DÄRMED GIVET. ...

Av Roger J - 8 mars 2009 11:35

En historia som likt så många andra historier avspeglar det tyranniska beteendet i olika religioner rullas nu upp för omvärlden, en omvärld som nätt o jämt noterar denna händelse i små tidningsnotiser det sinnessjuka som sker runt oss i varje sekund ...

Presentation

Omröstning

Tror du att PIRATPARTIET har någon chans i riksdagsvalet?
 JA
 NEJ
 VET EJ
 Bryr mig inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards