Alla inlägg den 1 december 2008

Av Roger J - 1 december 2008 10:15

Visst vore det underbart att få vara ledig, BETALT ledig dessutom, för att få vara med sitt barn. Om man nu har barn vill säga... Om man nu inte har barn, kan man då få ledigt, BETALD ledighet för att liksom göra nåt åt saken? Visst vore väl det lika rätt till förmån? Jag menar, jag måste ju även beredas möjligheten att kunna få vara barnledig pappa.


Jag borde ju då rimligtvis få x antal betalda dagar per år som jag ges möjligheten att söka och finna kärleken (eller åtminstone ett one night stand med barn som resultat), för att på så sätt kunna delta i den stora samhällsgemenskapen...Barnledighet...smaka på ordet...en stringens av jämlikhet..en bouqet av  gemenskap över könsgränsen och en känsla av landsfaderns hand på den ena axeln som trygghetsfaktor.....


Kan man vara arbetsledig för att vara med sitt barn, kan man mycket väl lagstadga rätten till möjligheten att skapa ett barn.... kan man inte? Vi har ju redan lagstadgat förhållandet mellan köpare och säljare av råvaran, sex.  Så det är väl inte långt kvar till att gå in och lagstadga även på detta område. Kanske finns det redan ett underlag till en sådan drastisk föränsring  i och med den lagstadgade rätten för samkönade par att få konstbefruktade barn. Ja de har iaf den lagstadgadgade rätten, sen hur det är med den rätten i praktiken är ju en helt annan sak.


Men eftersom jag helst vill ha ett vakert barn är ju jag utesluten ur själva genpoolen för processen. Få ta och jobba lite på detta förslag, det verkar komplicerat... lika komplicerat som ett förhållande...


EBBA, barn till en god vän. En liten solstråle som kan lyfta det sämsta humör bara med ett leende... Kanske är det det som är meningen med livet... Ett barns leende?

Presentation

Omröstning

Tror du att PIRATPARTIET har någon chans i riksdagsvalet?
 JA
 NEJ
 VET EJ
 Bryr mig inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards