Alla inlägg den 10 december 2008

Av Roger J - 10 december 2008 19:00

Vår finansminister ångrar sig, woow!! Så förvånad jag inte blev... Med en moderatstyrd regering var detta väntat. Att först höja kostnaden för arbetsföra människor som ville vara försäkrade mot arbetslöshet, sedan upptäcka att det var inte så smart kanske... "Ångrar sig"... Ja ja, säg det till alla dem som nu har mist arbetet och nu inte har någon som helst inkomst att falla tillbaka på nu när arbetet upphör.


Den senaste tidens ekonomiska förändringsvindar som har blåst många på både små som stora sparade belopp, som om det inte skulle gå att "spå" att efter bra tider kommer sämre tider. Alla dessa jävla konsulenter som finns både högt som lågt inom landets styrsystem, ja alla dessa tvärsäkra människor som ofta skickar ut uttalande om "att nu beräknar vi att inflationen stiger med 0,4% i år", kunde inte de som vanligt beräkna när det skulle gå åt helvete som det nu är på väg att göra?


Min egen förhoppning att jag skulle kunna finna något att jobba/studera på halvtid har vid det här laget sjunkit till botten av ett träsk av förändringar som nu blåser genom det svenska systemet. Den svenska modellen av hur ett samhälle och stat bör styras så att det blir en iaf någorlunda social rättvisa i det liv vi lever här... Var tog den vägen? Vem mördade vårt samhälle så som det en gång var? Jo samma sammanslutning som beordrade mordet på Olof Palme, en sammaslutning av maktmänniskor som inte hade tid att vänta in ett demokratiskt maktskifte. En åsikt som jag står för.


Nu vet jag ingenting om hur jag ska vända min egen ekonomiska plattform till det bättre. Fast jag lider med alla de som nu mister sitt uppehälle och alla de som måste flytta, sälja sitt älskade hus, bil o annat och alla de som nu får orolig nattsömn om någon alls..


Jag vet hur alla ni mår, för jag har mått så i över 20 år, att aldrig finna en ro att stanna upp och iaf FÖRSÖKA njuta av livet en liten stund innan det är dags att lägga sig i kistan för gott.


Det blir allt svårare och svårare att finna en orsak att stiga upp ur sängen, jag har ändå inget att göra förutom städa, diska, handla o tvätta kläderna, det är min dag i sin prydno... Jo just det ja, jag får ju inte glömma smärtan av alla de skador jag har, de håller mig alltid sällskap. Som i dag t.ex., upptäckte i morse att en eventuell fistelgång är på väg att öppnas upp i höger ben, alltid lika roligt med en vävnadsinfektion som nästan garanterat kommer att utvecklas till blodförgiftning...allt är som vanlig alltså.


Vill du byta med mig är du snäll.......?



Presentation

Omröstning

Tror du att PIRATPARTIET har någon chans i riksdagsvalet?
 JA
 NEJ
 VET EJ
 Bryr mig inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards