Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Roger J - 17 oktober 2008 00:06

Under länken "Att vara snäll med ett brännt grafikkort som resultat ", finner du orsaken till denna klagoskrift. Jag lånade ju ut min pc och därmed bäddade jag för nya och dyra bekymmer.


I tron att mitt dyra grafikkort hade brännts till intet, var jag redo att kasta det några dagar senare. Som tur var gjorde jag aldrig så, utan tog kortet till DATAETTAN här i Strängnäs. Idag (läs torsdag), på eftermiddagen, var jag in till Martin och kollade av läget. Till min enorma förvåning var kontrollen/reparationen av kortet klart och till den modesta kostnaden av 100kr.


-"Va! Funkar kortet?" Var absolut säker på att min förvåning blev än större av att få höra de orden. Visst var väl det bra, men inte den andra meningen som kom över Martins leende mun. -"Det var inget fel kortet, har kört det och det är felfritt", sa Martin.


Så nu har jag och Thomas ett mysterium som kan bli både krångligt och dyrt. Vad var det som egentligen hände då R's moderkort la av. Vad var det som hände när min DATOR la av... I värsta fall har ju mitt moderkort gått åt helvetet, vilket blir dyrt och kommer att ta lång tid innan jag får ihop tillräckligt med pengar så det kan ersättas...SHIT SHIT SHIT SHIT i badbrallerna...


Så... Nu har jag inte bara ett grafikkort...nä nu har jag 2 grafikkort!  Originalet som nu (fortfarande) fungerar, och så det som jag beställde efter några dagar till en kostnad av ca 800:- inkl frakten. I och för sig en bra affär eftersom samma kort nu kostar 1500kr, om man nu finner något likadant grafikortkort till salu överhuvudtaget. Så en köpare på det nya, oanvända, ouppackade grafikkortet kanske inte blir sååå svår att finna, kanske kan det bli en liten hacka att tjäna även, vem vet...


Åker upp till byn under fredagsmöran och hämtar ut både det "reparerade" såväl som det nya, onödiga Pci-e grfikkortet. Ska bli en intressant eftermiddag och kväll. Så om någon hör ett 'omänskligt' gastkramande vrååål, ja då vet du vad som har hänt.... Jag sitter då med 2, mycket bra grafikkort, meen inget moderkort att stoppa vare sig det ena eller det andra. Ingen dator överhuvudtaget, det är en situation som inte funkar för mig.


Måste få fortsätta med det lilla sociala umgänge jag har utanför denna bostad. Inget fel med att vara hemma heller, men har nu varit det i 3 år och det börjar komma till den punkt där hela jaget skriker "släpp ut mig för helvete". Det sjuka är att det jag själv som låser dörren. Andra människor kan vara so fruktansvärt jobbiga att umgås med.


Egoistiska, trångsynta, elaka, känslosnåla, fördömande, nyfikna, näsaniblötläggare.... jag kan fortsätta men det finns ingen mening med det heller, får mig bara att må extra illa över hela skiten.


SÅ för att fly extra långt bort från denna av människor så besudlade  planet, lämnar jag den i ett rymdskepp för att få uppleva spelet... MASS EFFECT!


Äntligen finns spelet som är gjort till mig, för mig och bara åt mig...U wish! Nä...seriöst asså.."Vicke jevla game asså! Har aldrig varit me om nå liknande..WOW!!


 Typ så lät en amerikansk recension försvenskad till det du nyss läste, för typ 8-9 månader sedan, då rykten som sa att XBOX spelet MASS EFFECT skulle komma ut på pc började få lite mer substans.


Om du inte vet något om MASS EFFECT, gå då HIT--->> http://masseffect.bioware.com/ hör finner du allt du behöver veta om detta otroligt häftiga spel. Årets spel i alla betydande marknadstidningar/gamersiter. Genomsnittsbetyget på den 10-gradiga skalan är otroliga 9,75. Bara att komma upp i 9 är tillräckligt svårt för ALLA speltilverkare, så det är en otrolig bedrift.


Presentation

Omröstning

Tror du att PIRATPARTIET har någon chans i riksdagsvalet?
 JA
 NEJ
 VET EJ
 Bryr mig inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards