Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Roger J - 20 oktober 2008 03:58

Ok, låt mig få klarlägga en sak iaf, Jag har en jävla schysst burk nu... Jo allt fungerar som det ska efter en MASSA krångel.....  Fast det är ju standard med windows, det SKA krångla om man har windows annars är det ingen windowsdator.


Fast jag måste ju poängtera en sak, moderkortet är allvarligt skadat så jag får ta och satsa på ett nytt MK. Det var inget litet överslag som skakade moderkortet. Pci-e porten #1 är helt körd. Som tur är finns det ju även port #2, men jag kommer troligen aldrig att kunna köra CROSSFIRE med detta moderkort.


Då mitt dyra HIS Radeon grafikkort är de facto oskadat och mitt beställda reservgrafikkort ligger här på bordet bredvid mig och hånler åt det faktum att jag nu är pank som en kyrkråtta får mig att besluta om saker o ting. Istället måste jag satsa på ett nytt moderkort. tyvärr kommer jag inte att ha råd med ett likadant IX-38 Mk jag har nu, utan det får bli ett FATAL1TY med möjlighet till SLI.


Har som jag tidigare skrivit även skaffat det fantastiska spelet MASS EFFECT. Det är som om det gjordes bara till mig...Nä skämt å sido...seriöst..men det känns så eftersom hela min sena barndoms- och tidiga tonårstids litteraturäventyrstid kommer att upprepas lite. Varför? Mass Effect's storyline är en science-fiction story utav rang. Så om typen av äventyr är det rätta är jag med all tydlighet inte den som säger nej tack för kaffet, utan kastar mig över det som en hungrig hyena som inte har ätit på ett år eller två... 


Faktum är att det ligger massor av sanning i de orden eftersom jag har tappat så mycket av min lässyn sedan typ 5-6 år tillbaka. Det har blivit allt svårare för mig att läsa, eftersom bokstäverna liksom "dansar" omkring efter ett par rader text (oavsett innehåll i boken). Så böcker läser (försöker) jag bara om jag måste eller behöver och recensioner läser jag för att kunna göra ett bra val av hårdvaror och givetvis spelen,  de måste även de vara av högsta kvalité. Varför ska jag annars lägga en massa pengar jag egentligen inte ens har, på en dator av hög kvalité när det gäller de olika hårdvarorna, om man inte behöver "extrempryttlarna" pga spelens höga krav av grafisk beräkningshastighet och renderingshastighet?


Varför då överhuvudtaget bry sig i byggandet och moddandet av datorer... För att det är roligt? För att kunna överklocka och slå andras överklockningsresultat? Hey...Give me a break! Kom ner på jorden nu, det finns viktigare saker att införskaffa än en snabb dator....

Presentation

Omröstning

Tror du att PIRATPARTIET har någon chans i riksdagsvalet?
 JA
 NEJ
 VET EJ
 Bryr mig inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards