Direktlänk till inlägg 18 december 2008

FRA & IPRED 2 hatade internetrestriktioner från storebror

Av Roger J - 18 december 2008 01:14

Den ena lagen är väl ett faktum och den andra, IPRED, är just nu en het potatis men ändå ett kommande lagförslag. Tidsfristen innan privatpoliser med handräckning från Kronofogden, kommer hem till var o en vad tiden lider och gör husransakan för att finna fysiska bevis på fildelning. Eller helt enkelt skickar ett krav och hot om rättsliga åtgärder och kronofogden, med krav på x antal tusen i böter för att du har laddat ner en låt eller en film.


Hur kan svenska regeringen, som ändå hur o vad vi tycker om saken, en regering som är vald av den del av landets befolkning som tyckte likadant och befanns vara i majoritet, sälja ut dels den lagstiftande rättigheten OCH den POLISIÄRA delen av justitierätten. Hur kan VI låta detta fortgå? Vad fan är det som händer i detta land egentligen? Var tog solidariteten som folket ändå en gång hade sinsemellan och till och med hade med de som var svagast i samhället.


Fast egentligen är jag ju inte såå förvånad. Så fort den politiska högern har fått chansen, nog fan har de lyckats rasera sådant som tidigare byggts upp. OK, jag håller med om att de faktiskt gjort bra saker också. Glöm dock ej att hursomhelst så är det HÖGERN! Högern vill många saker, en av dem är att ta "död" på det socialdemokratiska partiet. För sossarna är det enda partiet som kan få ner högern från sina höga hästar. 


ALLT som en gång byggdes upp av en hårt kämpande och arbetande befolkning, allt från utedass till fackliga rättigheter har folket i detta land fått kämpa sig till varje positiv förändring i det så tidigare "överhetsstyrda" bonde samhället Sverige en gång var.


ALLT det är nu nästan utraderat från verkligheten. Numera är det en belastning för samhället om en individ blir så sjuk eller skadad att denne inte kan arbeta överhuvudtaget mer i sitt liv. Han/hon ska rehabiliteras in i absurdum, även om det aldrig kommer att leda till ett arbete som denne kan leva av. Rehabiliteras ska de, upp o hoppa! Armarna uppåt sträck! Sådärja... Då kan ni hålla armarna där när de ändå är uppe, för detta är ett RÅN!


Ja, det är ta mig fan ett rån som pågår, de rika berikar sig ännu mer och vi förlorar de rättigheter och skyddsnät mot arbetslösaheten och fattigdomen... Då är det fan i mig ett stort jävla RÅN!


Som grädde på moset har nu svenska regeringen gjort en "bend over" för att kunna rövknulklas av det amerikanska kapitalet.


SÄTT STOP FÖR DEN KRIMINALISERANDE IPRED LAGEN. UT PÅ GATOR OCH TORG OCH SÄG DIN MENING NÄR DET KALLAS TILL MÖTEN OCH DEMONSTRATIONER.


NUVARANDE REGERING KOMMER ATT RÖSTAS BORT, VAR SÅ SÄKER. TILLS DESS MÅSTE VI ALLA GÖRA NÅNTING FÖR ATT STOPPA DEM NU REDAN, FÖR SEDAN KOMMER DET ATT VARA FÖRSENT.....



Nästan längst ner, på den högra sidan av skärmen, finner du en länk. Den går till "the cloak", som du, via deras programvara, kommer att kunna surfa anonymt med, helt osynlig på nätet......






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Roger J - 18 augusti 2009 02:37

Ja när livet överraskar så kan vad som helst hända,och det är väl egentligen det enda jag behöver skriva. Ja att det som drabbade mig var Lisa och hon drabbar mig och överraskar mig varje vaken sekund......

Av Roger J - 17 augusti 2009 12:14

Sedan maj månad har jag inte haft anledning att skriva överhuvudtaget. Eftersom jag börjde med denna blogg/dagbog/gnällverkstad för att mitt liv var så... ja tomt. Hade ingenting att satsa mot, inget mål överhuvudtaget mot någonting... jag hade sluta...

Av Roger J - 4 april 2009 22:57

För inte allt för länge sedan (vill jag iaf inbilla mig), satt jag ibland och gjorde till ytan sett, enkla blandat o bandat som det kallades. Ett kassettband med musikutsnitt över vad man antingen gillade själv, som någon annan gillade mer eller som ...

Av Roger J - 4 april 2009 13:57

DENNA ARTIKEL ÄR KOPIERAD OCH EJ REDIGERAD EFTER HÄMTNING FRÅN  http://dennisjohansson75.webblogg.se/  .  HÄMTNINGEN AV ARTIKELN ÄR SKEDD PÅ http://dennisjohansson75.webblogg.se/ ÖNSKAN OCH TILLSTÅND FÖR PUBLICERING PÅ ANNAN PLATS ÄR DÄRMED GIVET. ...

Av Roger J - 8 mars 2009 11:35

En historia som likt så många andra historier avspeglar det tyranniska beteendet i olika religioner rullas nu upp för omvärlden, en omvärld som nätt o jämt noterar denna händelse i små tidningsnotiser det sinnessjuka som sker runt oss i varje sekund ...

Presentation

Omröstning

Tror du att PIRATPARTIET har någon chans i riksdagsvalet?
 JA
 NEJ
 VET EJ
 Bryr mig inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards