Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

XP 64-bit Professional Edition

Av Roger J - 11 januari 2009 21:21

Fy fan för windows. Jag är så inihelvete less på Microsofts skapelse, jag har nu under ett flertal dagar o nätter försökt att få igång burken igen. På grund av en mikroskopisk skada på mitt exemplar av XP Pro, exakt där som det skiftar mellan 2 befintliga intallationsblock. Så det går fan inte att få till installationen.


Det går att få in XP, men det saknas filer, filer som finns ligger inte i den map de ska ligga och så vidare osv... shit happends always with windows...


OK. Det brukar finnas fler sätt än 1 att göra en sak på och således har jag nu gått igenom och försökt att installera 4 olika operativsystem inkl. Linux i form av UBUNTU, inget fungerade. Att inte få igång operativsystemet brukar  innebära att burken får stå länge i väntan på att fixas till... Eller så gör man något åt saken.


Jag gjorde något åt saken. Idag har jag suttit på stolen från o6.04 till  21.12, och den envetna idiot som jag är, har jag långsamt men (nästan) säkert tvingat igång XP 64-bit Pro Edtion vare sig det ville eller ej, men utan Thomas hjälp (och pikar), när det var som jävligast hade det nog inte gått.


Jag kan vara mycket enveten (ibland), men det brukar ha ett pris i form av värk (som vanligt), och i detta fall en grovt pinad röv. Efter 12 timmar var jag nära att ge upp (jo jag sitter ju inte 12 timmar i sträck, men det känns så, jag måste vila ryggen o benet typ en kvart varje timma. Då satte T igång å tråka mig så det var bara att fortsätta o försöka få igång skiten, o se på fan! Efter mycken möda och stort besvär (julskadad), så verkade det som att burken skulle komma att acceptera denna installation.


Ytterligare 3 timmar senare, vid 21-tiden var jag faktiskt nästan klar. Nu fattas det bara lite program och installationen av Mass Effect, samt Counter Strike source så är jag i princip klar med installationen av mitt nya OS, XP x64 Pro Edtion.


Fast min röv värker som att jag hade suttit i några år på en gammal biograf eller liknande. Träsmaken är hemsk o inte blir det bättre av att det för närvarande är den bästa stolen att tilgå här som jag suttit på. Får nog ta o ge mig själv råd att köpa en bättre stol att sitta på framför burken. Speciellt om jag nu kommer in på någon distanskurs, då blir ju jag beroende av en sittriktig stol.


Det har varit ganska ok att inte kasta sig på bloggen så fort jag gjort något, som nu menar jag. Jag måste ju åtminstone göra något innan jag skriver om det. Eftersom jag inte gjort så mycket under en tid har jag följaktligen heller inget att säga. Möjligtvis skulle jag ju kunnat kommenterat det rådande krigstillståndet i Gaza pga Israels grovt olagliga och inhumanitära beteende gällande hanteringen av humanitärt bistånd under krigssituationen.


HAMAS har lika stor skyldighet till rådande krigstillstånd eftersom de har skjutit raketer mot de illegala bosättningar som finns i Gaza området. För att rätt ska vara rätt, bör jag noga påpeka att det är de israeliska bosättarna som illegalt bosatt sig på annat lands mark, och därmed var det Israels "fel" att Hamas blev "tvingade" att besvara den skymfen med moteld via raketbeskjutningarna.


Men, när ett lands utkommenderade krigsmakt skjuter på ambulanser som är märkta med Röda korsets symbol, ja då är det inget annat än ett brott mot krigslagarna, ett brott mot humaniteten och ett grovt brott mot mänskligt beteende. Röda korsets symbol får inte kränkas då den går under samma beskydd under krigstillstånd som den sk parlamentärflaggan, den vita fanan som har varit en stark eld upphör signal/kaputalationssignal under flera hundra år.


För mig framstår Israel som ett land av folk som ständigt söker konfrontation med alla andra i skydd av det som det judiska folket drabbades av under 2:a världskriget. Fast nu är det dem som begår brott mot de männskliga rättigheter, ett traktat som Israel, precis som de flesta länder, har skrivit på.


Israel respekterar i nuläget INGET som inte går under beteckningen "JUDISKT" och "JUDENDOM".


Ja, så hade jag väl kunnat skriva t.ex, men jag orkade inte bry mig, precis som de flesta av er gör varje dag, men i morgon ska jag reagera på allvar igen.... kanske...ska fundera på saken...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Roger J - 18 augusti 2009 02:37

Ja när livet överraskar så kan vad som helst hända,och det är väl egentligen det enda jag behöver skriva. Ja att det som drabbade mig var Lisa och hon drabbar mig och överraskar mig varje vaken sekund......

Av Roger J - 17 augusti 2009 12:14

Sedan maj månad har jag inte haft anledning att skriva överhuvudtaget. Eftersom jag börjde med denna blogg/dagbog/gnällverkstad för att mitt liv var så... ja tomt. Hade ingenting att satsa mot, inget mål överhuvudtaget mot någonting... jag hade sluta...

Av Roger J - 4 april 2009 22:57

För inte allt för länge sedan (vill jag iaf inbilla mig), satt jag ibland och gjorde till ytan sett, enkla blandat o bandat som det kallades. Ett kassettband med musikutsnitt över vad man antingen gillade själv, som någon annan gillade mer eller som ...

Av Roger J - 4 april 2009 13:57

DENNA ARTIKEL ÄR KOPIERAD OCH EJ REDIGERAD EFTER HÄMTNING FRÅN  http://dennisjohansson75.webblogg.se/  .  HÄMTNINGEN AV ARTIKELN ÄR SKEDD PÅ http://dennisjohansson75.webblogg.se/ ÖNSKAN OCH TILLSTÅND FÖR PUBLICERING PÅ ANNAN PLATS ÄR DÄRMED GIVET. ...

Av Roger J - 8 mars 2009 11:35

En historia som likt så många andra historier avspeglar det tyranniska beteendet i olika religioner rullas nu upp för omvärlden, en omvärld som nätt o jämt noterar denna händelse i små tidningsnotiser det sinnessjuka som sker runt oss i varje sekund ...

Presentation

Omröstning

Tror du att PIRATPARTIET har någon chans i riksdagsvalet?
 JA
 NEJ
 VET EJ
 Bryr mig inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards